News   /   آمريکا

فیلمبرداری مخفیانه خاخام یهودی از 152 زن برهنه

باری فروندل، خاخام ارتودوکس کنیسه کشر اسرائیل، واشنگتن دی سی

مقام های قضایی امریکا می‌گویند یک خاخام معروف امریکایی در واشنگتن به مدت 5 سال مخفیانه از بیش از 150 زن برهنه در حمامی در نزدیکی کنیسه خود فیلم می گرفته است.

دادستان های  فدرال در نشستی با قربانیان این حادثه در دفتر دادستانی امریکا در واشنگتن گفتند باری فروندل 63 ساله که خاخام ارتودوکس «کنیسه کشر» است در مدت بیش از 5 سال از 152 زن که برای گرویدن به دین یهود در حال اجرای آیین استحمام بودند فیلمبرداری کرده بود.

در این نشست، دادستانان فدرال تاکید کردند این خاخام در 3 سال گذشته از 88 زن و از سال 2009 نیز از 64 زن دیگر مخفیانه در حمام فیلمبرداری کرده بود.

این نشست پشت درهای بسته برگزار شد اما سه نفر از حاضران که خواستند نامشان فاش نشود درباره موضوع گفتگو به خبرگزاری آسوشیتدپرس توضیحاتی دادند.

فروندل در اکتبر پس از آنکه یک نفر دوربینی را که وی در یک ساعت دیجیتال در حمام میکواه پنهان کرده بود پیدا کرد به جرم نظربازی جنسی دستگیر شد. این حمام که برای استحمام کسانی که به دین یهود گرویده بودند استفاده می‌شد در نزدیکی کنیسه کشر قرار دارد.

دادستان ها سال گذشته ابتدا فیلم‌های ضبط شده از 6 زن برهنه را کشف کردند اما بعدا مشخص شد که تعداد فیلم‌ها بیشتر از این است.

در جستجوی منزل این خاخام امریکایی تعداد دیگری از دستگاه‌های ضبط فیلم کشف و ضبط و وی از کنیسه اخراج شد. فروندل در صورتی که مجرم شناخته شود با مجازاتی معادل 6 سال حبس مواجه خواهد شد. جلسه بعدی دادگاه قرار است 19 فوریه برگزار شود.

کنیسه اسرائیلی کشر که در محله جرج تاون در واشنگتن دی سی قرار دارد بیش از 100 سال قدمت دارد و سیاستمداران برجسته، حقوقدانان، دیپلمات‌ها، نویسندگان و  روزنامه‌نگاران برای عبادت به آن مراجعه می‌کنند.

ز س/د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku