News   /   اروپا

اعتصاب خلبانان آلمانی موجب لغو بیش از 340 پرواز شد

هواپیمای شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز آلمان

درپی اعتصاب دو روزه خلبانان شرکت هواپیمایی «جرمن‌وینگز»، وابسته به شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، بیش از 340 پرواز این شرکت لغو شده است.

سخنگوی شرکت جرمن‌وینگز اعلام کرد این اعتصاب از واپسین ساعات روز چهارشنبه (22 بهمن) آغاز شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

این اعتصاب موجب لغو 158 پرواز از 430 پرواز روز پنج‌شنبه شد و بر اساس جدول زمانی که این شرکت اعلام کرده است 180 پرواز از 474 پرواز روز جمعه نیز لغو خواهند شد.

به گفته شرکت جرمن‌وینگز، 80 درصد مسافران به مقصد خود خواهند رسید و احتمالا برای باقی مسافران تسهیلاتی فراهم خواهد داشت تا با یک شرکت هواپیمایی دیگر یا شرکت راه‌آهن «دویچه بان» به مقصد خود برسند. 

این در حالی‌است که اتحادیه خلبانان آلمان از ماه آوریل گذشته چندین بار خلبان شرکت‌های هواپیمایی این کشور را به اعتصاب فراخوانده است. این اعتصاب‌ها تا به حال لغو هزاران پرواز در آلمان را در پی داشته است.

دسامبر گذشته نیز اعتصاب 36 ساعته خلبان شرکت لوفت‌هانزا، موجب لغو بیش از 1300 پرواز این شرکت شد.

اتحادیه خلبانان آلمان اعلام کرده است تلاش‌های این شرکت برای میانجی‌گری و مذاکره با شرکت لوفت‌هانزا شکست خورده است. اختلاف این اتحادیه با شرکت لوفت‌هانزا برسر مزایای بازنشستگی است. لوفت هانزا قصد دارد شرایط بازنشستگی را برای خلبانان جدید تغییر داده و سن بازنشستگی زودهنگام را افزایش دهد.

در حال حاضر سن بازنشستگی در آلمان 65 سال است و اگر خلبانان آلمانی بخواهند در سن ۵۵ سالگی تقاضای بازنشستگی زودهنگام بدهند، می‌توانند با حدود ۶۰ درصد آخرین حقوق خود بازنشسته می‌شوند.

اما اتحادیه خلبانان خواستار بهبود شراط پرداخت دستمزدها و حفظ قانون بازنشستگی زودهنگام برای همه خلبانان آلمانی است.

م ف/م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku