News   /   ايران

دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس و گفت‌و‌گو درباره مذاکرات هسته ای

دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس روز شنبه طی دیداری در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ روند مذاکرات هسته ای و همچنین مناسبات تهران و لندن را مورد بررسی قرار دادند.

وزير خارجه انگليس پس از ديدار با ظریف در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر این ديدار را «سازنده» توصيف کرد و نوشت:«اگر اراده توافق هسته‌اي وجود داشته باشد، این توافق همچنان ممکن است. از ايران مي‌خواهم که اين فرصت را از دست ندهد.»
روز گذشته نیز ظريف با جان کری، وزیر خارجه امریکا، در مونيخ دیدار و درباره مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1 + 5 گفت و گو کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین قرار است در مونیخ دیدارهایی با تمام سلام، نخست وزیر لبنان، یان الیاسون، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق داشته باشد.

وزیر خارجه ایران روز یکشنبه نیز در میزگردی با موضوع ایران با حضور لوران فابیوس، وزیرخارجه فرانسه، جان کری و فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان  شرکت می کند.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان ظریف نیز دیدار با وندی شرمن و ویلیام برنز، دیپلمات های ارشد آمریکایی را در برنامه خود دارند.

پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ روز جمعه ششم فوریه در شهر مونیخ مرکز ایالت باواریا در آلمان گشایش یافته و تا روز یکشنبه هشتم فوریه ادامه می یابد. اغلب دیپلمات های ارشد از این فرصت برای دیدار و بررسی مسائل میان کشورها استفاده می کنند.

ع م / ک ا


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku