News   /   آسيا

رزمایش دریایی مشترک 3 روزه امریکا و کره جنوبی آغاز شد

زیردریایی «یو اس اس المپیائه»

در بحبوحه‌ی تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، آمریکا و کره‌ی جنوبی مانور دریایی مشترک سه روزه‌ی خود را در آب‌های منطقه آغاز کرده اند.

این مانور نظامی که یک زیردریایی‌ امریکایی با قابلیت هسته‌ای در آن شرکت دارد، پنج‌شنبه آغاز شد.

زیردریایی «یو اس اس المپیا» (اس اس ان-717) جمعه (10 بهمن) به شهر بندری جین‌هائه در جنوب شرقی کره جنوبی وارد شد. این شهر در 410 کیلومتری جنوب سئول، پایتخت کره جنوبی قرار دارد.

این زیردریایی کلاس لس آنجلس حامل حدود 120 ملوان به ناوگان نیروی دریایی کره جنوبی پیوست تا در مانوری با هدف رهگیری زیردریایی‌های دشمن فرضی و کشتی‌های سطحی در آب‌های نزدیک شبه‌جزیره کره، شرکت کند.

این زیردریایی 7 هزار تنی به موشک‌های تام هاوک برای هدف قرار دادن اهداف زمینی مجهز است.

ستوان آرلو آبراهامسون، سخنگوی نیروی دریایی امریکا در کره جنوبی گفت این مانور با هدف «افزایش تعامل‌پذیری، تقویت همکاری و افزایش آمادگی نیروهای دریایی ما صورت می‌گیرد.»

وی افزود: «این تمرینات عادی است و به طور منظم برنامه ریزی شده است.»

حدود 30 هزار نیروی نظامی امریکایی که در کره جنوبی مستقرند، سالانه مانورهای نظامی مشترک با نیروهای کره‌ای برگزار می‌کنند.

کره شمالی می‌گوید این تمرین نظامی نوعی اقدام تهاجمی است و مادامی که تهدیدها از جانب امریکا ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ برای نشان دادن توان خود از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

این مانور در حالی آغاز شد که کره شمالی برگزاری این مانورها را به عنوان «تمرینی برای حمله» محکوم کرد و از امریکا و کره جنوبی خواست برای جلوگیری از تنش نظامی بین دو کره و همچنین به منظور بهبود روابط دو جانبه، به این تمرین نظامی مشترک خاتمه دهند.

کره جنوبی با رد درخواست همسایه شمالی خود تاکید می‌کند که این مانور نظامی مشترک طبق برنامه ادامه خواهد یافت. با این وجود گفته می‌شود حجم و ابعاد این مانور کاهش یافته است.

کره جنوبی و امریکا می‌گویند این تمرینات نظامی ماهیت «دفاعی» دارند.

ز س/ح ر ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku