News   /   اروپا

«موشک‌های قاره پیمای جدید روسیه، برتری نظامی مسکو بر غرب را تضمین می‌کند»

ژنرال والری گراسیموف، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه

یک ژنرال عالی‌رتبه روسیه می‌گوید مسکو به منظور تضمین برتری نظامی خود بر غرب، برنامه ریزی برای مدرن‌سازی ارتش این کشور از طریق تجهیز زرادخانه خود با بیش از 50 موشک بالستیک قاره‌پیما را در دستور کار خود دارد.

ژنرال والری گراسیموف، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه روز جمعه گفت: «حمایت از نیروهای هسته‌ای راهبردی ما به منظور تضمین توانمندی نظامی سطح بالای آنان، به همراه رشد ظرفیت‌های نظامی بالقوه نیروهای عمومی تضمین خواهد داد که (امریکا و ناتو) بر کشور ما برتری نظامی ندارند.»

وی افزود ارتش روسیه سال جاری میلادی موشک‌های هسته‌ای قاره‌پیمای جدید را دریافت خواهد کرد.

 جایگزین موشک ساتان

معاون وزیر دفاع روسیه تاکید کرد کشورش در سال 2015 آزمایش موشک بالستیک سنگین 100 تنی جدید خود را با نام «سرمت» آغاز می‌کند. این موشک جایگزین موشک ساتان (شیطان) اس اس-18 می‌شود که به آر- 36 ام نیز معروف است.

طبق برآوردها پیش بینی می‌شود این موشک سنگین حرارتی هسته‌ای (آی سی بی ام) حدود سال 2020 میلادی به نیروهای روسیه تحویل داده شود.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز روز جمعه گفت کشورش برای مدرن سازی بخشی زیادی از سخت‌افزارهای نظامی خود تا پایان این دهه برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: «ما قصد داریم برنامه تسلیحاتی دولت را تکمیل کنیم و تا سال 2020 به حجم سامانه‌های تسلیحاتی مدرن مورد نظر برسیم.»

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، شوگیو همچنین سیاست ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را در زمینه حفظ ظرفیت و توان دفاعی این کشور و خودداری از ورود به یک مسابقه تسلیحاتی تکرار کرد.

 سپر ضد موشکی امریکا

گراسیموف خاطرنشان کرد توسعه نیروهای هسته‌ای راهبردی از اولویت‌های مهم روسیه است و مسکو با استقرار تسلیحاتی که قادر به نفوذ در سپر موشکی امریکا باشد با سامانه‌های دفاع موشکی تحت رهبری امریکا و ناتو مقابله خواهد کرد.

پوتین بارها گفته است مسکو باید برای رویارویی با دشمنان خود به ویژه به دلیل احداث سپر ضد موشکی امریکا در اروپا زرادخانه نظامی این کشور را مدرن سازی کند.

روسیه بارها به استقرار تاسیسات دفاعی در نزدیکی مرزهای خود اعتراض کرده و این اقدامات را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

گراسیموف در ادامه گفت کشورهای غربی در حال حاضر از هر گونه وسیله ممکن برای آسیب زدن به روسیه استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: «کشورهای غربی به شکلی فعال از اشکال جدید تهاجمی (علیه روسیه) استفاده می‌کنند و (در این راه) از ترکیب ابزارهای نظامی و غیرنظامی سود می برند. روش‌های سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی نیز مورد استفاده آنان است.»

ز س/د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku