News   /   آمريکا

امریکا روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

جک لو، وزیر خزانه داری امریکا

امریکا در ادامه تلاش برای افزایش فشار بر کرملین به دلیل بحران بر سر اوکراین، مسکو را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده است.

 جک لو، وزیر خزانه داری امریکا که در کی‌یف به سر می‌برد، روز چهارشنبه گفت: «در صورت لزوم برای اعمال تحریم‌های بیشتر آماده هستیم.»

  وی افزود: «برای دستیابی به این هدف به رایزنی با متحدانمان برای افزایش فشار بر روسیه ادامه خواهیم داد.»

 لو همچنین در دیدار با ناتالی یاریشکو، وزیر دارایی اوکراین توافقنامه‌ای امضا کرد که به موجب آن مبلغ دو میلیارد دلار وام با هدف آنچه کمک به هزینه‌های اجتماعی اوکراین در سال 2015 میلادی نامیده شد، در اختیار این کشور  قرار می‌گیرد.

 وزیر خزانه داری امریکا پس از امضای این توافقنامه مدعی شد «حمایت روسیه از جدایی طلبان در اوکراین» واشنگتن و اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم علیه مسکو واداشته است.

 امریکا و اتحادیه اروپا از سال گذشته میلادی یک سری تحریم‌ها علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

 امریکا و اتحادیه اروپا، مسکو را به حمایت از نیروهای طرفدار روسیه در شرق اوکراین متهم کرده و مسکو را هدف چندین دور تحریم قرار داده‌اند با این حال، روسیه قاطعانه این اتهام را رد کرده است.

 باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا نیز روز یکشنبه گفت امریکا می‌تواند «تجهیزات ضروری» در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

 پنتاگون در آوریل 2014 میلادی صدها نیرو به این کشور حوزه بالتیک اعزام کرد.

 رئیس جمهور امریکا همچنین تصریح کرد واشنگتن و هم‌پیمانانش علیه مسکو متحد هستند؛ سیاستی که به ادعای وی روسیه را از لحاظ دیپلماتیک در انزوا قرار داده و از نظر اقتصادی آن را ضعیف کرده  است.

 در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اوباما درباره در انزوا قرار گرفتن مسکو گفت:«تلاش‌های واشنگتن برای منزوی کردن روسیه کارساز نیست.»

ن ام/م ع


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku