News   /   آفريقا

علا و جمال، پسران حسنی مبارک از زندان آزاد شدند

تصویر جمال (چپ) و علا مبارک در جلسه دادگاه.

علا و جمال، فرزندان حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر از زندان آزاد شدند.

به گزارش منابع قضایی در روز دوشنبه، این دو برادر حداکثر مدت بازداشت خود پیش از محاکمه را سپری کردند و به این دلیل آزاد شدند.

این بعد از آن اتفاق افتاد که دادگاهی در مصر روز پنجشنبه حکم آزادی پسران حسنی مبارک را صادر کرد.

این تحولات در حالی رخ دادند که یک دادگاه استیناف در مصر اوایل ماه میلادی جاری اتهامات فساد علیه حسنی مبارک را رد و حکم حبس سه ساله وی به اتهام اختلاس را لغو کرد. این دادگاه همچنین دستور داد مبارک و پسرانش که به چهار سال حبس محکوم شده بودند بار دیگر محاکمه شوند.

یک دادگاه بدوی ماه می سال گذشته مبارک را به اختلاس بیش از 100 هزار پوندِ مصر (حدود 14 میلیون دلار امریکا) از وجوه دولتی که در اصل برای بازسازی و تعمیر کاخ‌های ریاست جمهوری اختصاص داده شده بود، محکوم کرد.

همچنین، یک دادگاه استیناف در مصر دسامبر سال گذشته مبارک را از اتهام کشتار معترضان در انقلاب سال 2011 مبرا دانست و پس از آن بود که مردم در اعتراض به این حکم به خیابان‌ها آمدند.

این دادگاه حکم حبس ابد مبارک و هم‌دستانش را که در ژوئن سال 2012 صادر شده بود لغو کرد. مبارک و حبیب العادلی، وزیر کشور سابق مصر در دادگاهی که دوم ژوئن برگزار شد به اتهام قتل حدود 900 معترض به حبس ابد محکوم شدند اما دادگاه استیناف این حکم را به دلیل مسائل حقوقی لغو کرد.

به گفته وکلا، مبارک که اکنون در یک بیمارستان نظامی به سر می‌برد نیز به زودی آزاد خواهد شد. با این وجود، تاکنون گزارشی از صدور حکم آزادی دیکتاتور سابق مصر منتشر نشده است.

گفتنی است توجه عمومی تا حد زیادی از پرونده مبارک به محاکمه محمد مرسی، نخستین رییس جمهور منتخب مصر معطوف شده است. مرسی ژوئیه سال 2013 از سوی ارتش برکنار شد و اکنون به اتهام کشتار معترضان ضد دولتی تحت محاکمه قرار دارد.

ز س/د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku