رئیس سابق ام‌آی6: شرکت‌های اینترنتی با دولت لندن همکاری کنند

سر جان سایرز، رئیس سابق سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI6)

رئیس سابق سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI6) گفته است شرکت‌های اینترنتی باید در تلاش برای دفع حملات تروریستی اطلاعات خود را با نهادهای جاسوسی دولت به اشتراک بگذارند.

سر جان سایرز که نوامبر سال 2014 از سمت خود کنار رفت گفت «اعتماد» بین نهادهای جاسوسی و شرکت‌های اینترنتی که پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن کم رنگ شده است باید مجددا احیا شود.

سایرز در اولین سخنرانی عمومی خود پس از بازنشستگی‌اش اظهار داشت اسنودن با افشاگری‌های خود هیاهویی به پا کرد که آثارش هنوز از بین نرفته است.

سایرز که پیش از این سفیر انگلیس در سازمان ملل بود افزود: «اینکه افشاگری‌های اسنودن سبب شد همکاری موثرِ غیررسمی اغلب شرکت‌های تکنولوژی و ارتباطاتی با نهادهای امنیتی از بین برود و احیا نشود به طور حتم یکی از دغدغه‌های بزرگ من است.»

رئیس سابق سرویس اطلاعات مخفی انگلیس گفت بر این باور است که همکاری بین نهادهای جاسوسی و شرکت‌های اینترنتی به ممانعت از وقوع حملات مشابه پاریس کمک خواهد کرد. گفتنی است اوایل ماه میلادی جاری حملاتی در پاریس رخ داد که 17 کشته بر جا گذاشت.

وی افزود در اینترنت نمی‌تواند هیچ «منطقه ممنوعه‌ای» برای دولت وجود داشته باشد.

سایرز در پایان گفت: «نمی‌توانیم در جوامع‌مان برای پلیس مناطق ممنوعه‌ داشته باشیم زیرا این امر تنها به خلافکاران اجازه می‌دهد کارشان را انجام دهند.»

پ ک ف/ن ن

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku