News   /   سرخط   /   اروپا

رهبر حزب کارگر بریتانیا: ترامپ، جهان را به مکانی خطرناک‌تر تبدیل کرده است

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا حین سخنرانی در مؤسسه سلطنتی روابط بین‌الملل موسوم به «چتم هاوس» در مرکز لندن، 22 اردیبهشت 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رهبر حزب کارگر بریتانیا می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با تشدید رویارویی با کره شمالی، اقدام نظامی در سوریه، مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران و استقبال از رقابت تسلیحاتی اتمی با روسیه، جهان را به مکانی خطرناک‌تر تبدیل کرده است.

جرمی کوربین، جمعه در سخنرانی خود در مؤسسه سلطنتی روابط بین‌المللی موسوم به «چتم هاوس» در مرکز لندن گفت ترامپ مصمم به افزودن به مشکلات کنونی جهانی است و ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا نیز در این جهت با رئیس‌جمهور آمریکا همراهی کرده است.

رهبر حزب کارگر بریتانیا هشدار داد که نخست‌وزیر انگلیس به دنبال «تشکیل ائتلافی از خطر و ناامنی با دونالد ترامپ» است.

کوربین، خانم می را به تلاش برای گسترش جنگ در سوریه متهم کرد و گفت اگر در انتخابات 18 خرداد انگلیس پیروز و نخست‌وزیر این کشور شود، ممکن است حملات هوایی بریتانیا در سوریه را متوقف کند.

رهبر حزب کارگر بریتانیا افزود همۀ جنگ‌ها و درگیری‌ها در نهایت با استفاده از ابزار سیاسی پایان می‌یابند.

کوربین از منتقدان اصلی دخالت لندن در جنگ به رهبری ایالات‌متحده در سراسر جهان محسوب می‌شود.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، 8 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

کوربین تصریح کرد حزب کارگر در صورت پیروزی در انتخابات آتی «روابطی قوی و دوستانه» با دولت آمریکا خواهد داشت، اما از گفتن «آنچه در ذهنمان هست نخواهیم ترسید».

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت امریکا به‌عنوان کشوری با قوی‌ترین قدرت نظامی جهان، مسئولیتی ویژه برای استفاده از قدرت خود در جهت حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای پایان جنگ و حل مناقشات دارد.

کوربین در انتقاد از دولت انگلیس افزود اینکه مقامات لندن چشم به واشنگتن داشته باشند و با سیاست‌های غیرمعقول ترامپ همراه شوند، شیوۀ درست رهبری نیست.

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت سیاست آمریکا برای تغییر رژیم در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و همچنین مداخلات غرب در افغانستان، سومالی و یمن شکست خورده است.

کوربین با اشاره به انتخابات آتی در انگلیس گفت این انتخابات، چهارمین انتخاباتی است که در حالی برگزار می‌شود که بریتانیا در جنگ است و نیروهای مسلح این کشور در خاورمیانه و فراتر از آن در حال عملیات هستند.

رهبر حزب کارگر بریتانیا افزود واقعیت این است که «جنگ با تروریسم» که بهانۀ این مداخلات نظامی شده، شکست خورده است.

کوربین با تأکید بر اینکه جنگ باعث افزایش ناامنی در انگلیس و بی‌ثباتی و ویرانی در خارج از این کشور می‌شود، گفت لازم است «گامی به عقب برداریم و تفکری جدی برگزینیم».

انگلیس بیش از 2 سال است که با ادعای مشارکت در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه مداخله نظامی می‌کند.

این ائتلاف بارها غیرنظامیان را هدف قرار داده و کشته است. گروه تروریستی داعش نیز همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که اکثریت رأی‌دهندگان بریتانیایی از مانیفست جدید حزب کارگر که بر روی گسترش خدمات اجتماعی متمرکز شده، حمایت کرده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku