News   /   سرخط   /   اروپا   /   تلگرام

هشدار سرویس‌های امنیتی انگلیس دربارۀ امکان تهدیدهای تروریستی

تصویر آرشیوی از ستیزه‌جویان در سوریه

سرویس‌های امنیتی بریتانیا دربارۀ خطر حملات تروریستی با توجه به ورود تروریست‌های انگلیسی داعش به این کشور هشدار داده‌اند.

سرویس‌های امنیتی انگلیس هشدار داده‌اند 350 انگلیسی که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته‌اند، به انگلیس بازگشته و این کشور را با تهدید تروریستی مواجه کرده‌اند.

مقامات انگلیس احتمال داده‌اند این ستیزه‌جویان که برای همکاری در جنگ گروه تروریستی تکفیری داعش، انگلیس را ترک کرده‌ بودند، با ادامۀ روند شکست داعش در میدان‌های نبرد، به بریتانیا بازگشته باشند.

آنها خاطرنشان کرده‌اند با توجه به مقیاس گستردۀ ورودی‌ها، برای نیروهای امنیتی این امکان وجود ندارد که همۀ ستیزه‌جویان بازگشتی را رصد کنند.

این هشدار در حالی است که بعد از حملۀ اخیر در حوالی پارلمان انگلیس، عملیات‌های امنیتی در این کشور افزایش یافته است.

یک فرد مهاجم سوم فروردین 1396 با خودرو به محل ساختمان پارلمان بریتانیا در وست‌مینستر حمله کرد که در اثر آن دست‌کم چهار نفر ازجمله یک افسر پلیس کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

تصویر یک زن که در حملۀ یک فرد مهاجم در پل وست‌مینستر در لندن زخمی شد (فروردین 1396، عکس از خبرگزاری رویترز)

مقامات انگلیس با اشاره به پیوستن دست‌کم 800 تبعه این کشور به گروه‌های مختلف تکفیری در عراق و سوریه، بارها دربارۀ تهدیدهای امنیتی احتمالی آنها بعد از بازگشت به این کشور هشدار داده‌اند.

آژانس اطلاعاتی پلیس اتحادیۀ اروپا موسوم به یوروپل فوریۀ 2017 دربارۀ تردد و فعالیت آزادانه حدود ۵۰۰۰ تروریست وابسته به داعش در اروپا و احتمال وقوع حملات تروریستی آنها در یکی از شهرهای اروپا هشدار داد.

تروریست‌های داعش به‌طور عمده در سوریه و همسایۀ شرقی آن، عراق، فعال هستند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده امریکا و کشورهای اروپایی در تأمین تسلیحات و کمک‌های دیگر به تروریست‌ها نقش دارند، در حالی که کمک آنها به تروریست‌ها در نهایت کشور خودشان را تهدید خواهد کرد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku