آمادگی مسکو برای اعزام نیروی زمینی به سوریه

حضور نیروهای زمینی روسیه در شهر باستانی پالمیرا (عکس از خبرگزاری اسپوتنیک)

منابع نظامی سوری می‌گویند روسیه در صورت درخواست دولت دمشق آماده است تا نیروی زمینی خود را به این کشور عربی جنگ‌زده اعزام کند.

این منابع روز دوشنبه اعلام کردند نیروهای ویژۀ روسیه برای ملحق شدن به سربازان سوری در مناطقی که نبردهای جدی علیه تروریست‌ها در جریان است، آماده هستند.

به گفتۀ این منابع، جنبه‌های فنی این طرح حل شده است و به محض درخواست رسمی دولت سوریه و موافقت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، این طرح عملیاتی می‌شود.

روزنامۀ روس‌زبان ایزوستیا پیشتر گزارش داده بود نیروهای روس قرار است امنیت مناطق مسیحی‌نشین را در جریان عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه در استان حماه برقرار کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای روس برای برقراری آرامش و ثبات در شهر محرده به گروه‌های مردمی کمک خواهند کرد. تروریست‌های مستقر در این شهر از تمامی جهات در محاصرۀ ارتش سوریه قرار دارند.

در همین حال، ویکتور اوزروف، رئیس کمیتۀ امور دفاعی مجلس اولیای روسیه، دوم اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود در صورت حصول توافق دو جانبه، مسکو در تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برای دولت دمشق درنگ نخواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، یکم اردیبهشت اعلام کرده بود دمشق و مسکو در حال مذاکره هستند تا سامانه‌های پدافندی بیشتری داخل به کار گرفته شود.

اسد خاطر نشان کرد: «دمشق همواره خواهان جدیدترین نسل ادوات نظامی بوده است اما این مسئله به قابل‌دسترس بودن این سامانه‌ها، سیاست روسیه... و قیمت‌ها بستگی دارد.»

دولت سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال در این کشور که ویرانی‌های گسترده‌ای را به بار آورده‌اند، از کمک روسیه و ایران برخوردار است.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku