News   /   آمريکا   /   تلگرام

کاخ سفید خواستار تحقیق دربارۀ اوباما شد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا (راست)، در کنار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی امریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، از کنگره خواسته تا دربارۀ این موضوع که دولت اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 از قدرت خود سوءاستفاده کرده یا خیر، تحقیق کند.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد.

این درخواست یک روز پس از آن اعلام شد که ترامپ در حساب توییتر خود بدون آنکه شواهدی ارائه کند، اوباما را متهم به شنود مکالماتش در برج ترامپ در نیویورک کرد.

بیشتر بخوانید:

کوین لوئیس، سخنگوی اوباما، شنبه‌شب این اتهامات را قویاً تکذیب کرد. وی در بیانیه‌ای گفت: «نه اوباما و نه هیچ یک از مقام‌های کاخ سفید هرگز دستور نظارت بر هیچ شهروند امریکایی را نداده‌اند. هرگونه اظهارنظر دیگر کاملاً غیرواقعی است.»

بر اساس بیانیۀ اسپایسر، کاخ سفید از کنگره خواسته که در راستای انجام تحقیقات دربارۀ ادعای ارتباط مخفیانۀ ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، این موضوع را نیز بررسی کند.

در این بیانیه آمده که نه دونالد ترامپ و نه هیچ‌یک از مسئولان کاخ سفید تا به نتیجه رسیدن تحقیقات، دربارۀ این موضوع اظهارنظر نخواهند کرد.

 ترامپ و کاخ سفید هنوز برای ادعاهای خود علیه اوباما شواهدی ارائه نکرده‌اند.

بسیاری از اعضای حزب دموکرات با انتقاد از اینکه ترامپ برای ادعاهای خود مدرکی ارائه نداده است، این اقدام را تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از تماس‌های دستیاران ارشدش با روسیه توصیف کرده‌اند. آن‌ها ادعاهای ترامپ را «نادرست» و «مهمل» خوانده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku