News   /   آمريکا   /   تلگرام

راه‌پیمایی خاموش در یادبود صدها قربانی قتل و تیراندازی در شهر شیکاگو

ساکنان، فعالان، دوستان و بستگان قربانیان خشونت مسلحانه و تیراندازی در شیکاگو با برگزاری تظاهرات، یاد و خاطر حدود 800 قربانی را که در سال 2016 در این شهر به قتل رسیده‌اند، گرامی داشتند. (11 دی 1395)

صدها تظاهرات کننده با راه‌پیمایی در شیکاگو امریکا، یاد و خاطر قربانیان قتل و خشونت‌های سال 2016 را گرامی داشتند.

در این تظاهرات که عصر شنبه (11 دی) در خیابان میشیگان شهر شیکاگو برگزار شد، صدها شهروند آمریکایی به یاد جان‌باختگان خشونت و قتل در سال 2016 در شهر شیکاگو بهویژه قربانیان سلاح و تفنگ، راهپیمایی کردند.

این سومین تظاهرات گسترده و بزرگی بود که در آخرین روز سال 2016 در شهر شیکاگو برگزار شد.

مایکل پِفلِگِر، کشیش شیکاگو، این تظاهرات یادبود را سازمان‌دهی کرد. وی تأکید دارد نرخ فزایندۀ قتل در شهر میدوِسترن در ایالت ایلینوی یک معضل بزرگ است که باید همۀ ساکنان بر آن واقف شوند.

کشیش پفلگر علت برگزاری راهپیمایی شنبه را با این معضل بزرگ مرتبط دانست و تأکید کرد: «تا زمانی که ساکنان شیکاگو دریابند که این مشکل آن‌هاست، به این‌گونه تظاهرات پایان نخواهیم داد.»

وی افزود: «در روز پایانی سال، یاد و خاطر همۀ آن‌هایی که با شلیک گلوله در سال 2016 کشته شده‌اند را گرامی می‌داریم. ما می‌خواهیم این روند و چرخۀ خشونت را در سال 2017 بشکنیم.»

کشیش جسی جکسون (سمت چپ) و کشیش مایکل پفلگر، همراه با ساکنان و اعضای خانوادۀ قربانیان خشونت مسلحانه در راهپیمایی شیکاگو (11 دی 1395)

مقامات شیکاگو می‌گویند در سال 2016 میلادی، بیش از 760 نفر در این شهر کشته شده‌اند که در مقایسه با آمار قتل در سال گذشته، افزایش داشته است. در سال 2015 حدود 500 نفر در شیکاگو به قتل رسیدند.

در این تظاهرات که در سکوت برگزار شد، بستگان و اعضای خانوادۀ برخی از قربانیان درحالی‌که صلیب حمل می‌کردند، حضور داشتند.

این راهپیماییِ یادبود در حالی برگزار شد که بازماندگان یوری هاردی در غم از دست دادن عزیز 19 ساله‌شان سوگوارند. یوری هاردی چهارشنبه در مسیر منزل خود در محلۀ استین هدف گلوله قرار گرفت و صبح جمعه جان داد.

پلیس شیکاگو از آغاز تحقیقات درباره این تیراندازی خبر داده، اما تاکنون هیچ دستگیری صورت نگرفته است.

شهر شیکاگو همچنین با نرخ بالای خشونت پلیس و پرونده‌های تیراندازی به‌ویژه علیه مظنون‌های آفریقایی‌تبار غیرمسلح مواجه بوده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku