News   /   آمريکا   /   تلگرام

گزارش: مأموران مرزی امریکا هزاران مهاجر را کشته‎اند

تصویری آرشیوی از مأموران آژانس گشت مرزی ایالات‌متحده (عکس از بلومبرگ)

یک گروه مدافع حقوق بشر اعلام کرد مأموران گشت مرزی ایالات‎متحده با ارتکاب «یک جنایت بزرگ تاریخی»، استراتژی‌های غیرانسانی و هولناکی علیه مهاجران ثبت‌نشده‌ای به کار گرفته‎اند که از مرز امریکا و مکزیک عبور می‎کنند.

گروه موسوم به «نه به کشتار بیشتر» (No More Deaths) که در آریزونای امریکا مستقر است، چهارشنبه اعلام کرد آژانس مرزی امریکا با بهره‌گیری از بیابان به‌عنوان یک «سلاح»، طرح کشته و ناپدید شدن ده‌‏ها هزار نفر را اجرا کرده است.

در گزارش این گروه آمده است که مأموران امریکایی، مهاجران ثبت‌نشده و فاقد مدرک را تعقیب و پراکنده می‎کنند و با به‌کارگیری این استراتژی، عامل مرگ، زخمی شدن و یا گم‌شدن افراد بسیاری می‎شوند.

بر اساس این گزارش عملکرد این مأموران، بیابان جنوب‌ غربیِ امریکا را به «گورستان وسیعی از گم‌شدگان» مبدل کرده است.  

این گروه همچنین عملکرد آژانس گشت مرزی ایالات‎‌متحده را که موجب تخریب تلاش‎‏های بشردوستانه و تبعیض علیه افراد فاقد مدرک در حالت‌های اضطراری شده است، محکوم کرد.

در این گزارش تُند که اولین مورد از سه گزارشی به حساب می‌آید که این گروه دربارۀ موارد نقض حقوق‎‏ بشر از سوی گشت مرزی امریکا ارائه کرده، آمده است: «موضوع شناخته‌شدۀ ناپدید‎ شدن هزاران نفر از مردم در بیابان‎ دورافتادۀ مرز امریکا و مکزیک، یکی از جنایات بزرگ تاریخی در روزگار ماست.»

این گزارش می‎افزاید که از دهۀ 1990 میلادی تاکنون ده‎ها هزار نفر از افراد در حال عبور از مرز مکزیک به امریکا مفقود شده‌اند که یک هزار و 200 مورد از آن‎ها مربوط به سال گذشته است.

مأموران گشت مرزی امریکا گروهی از مهاجران را که از طریق شهر ریو گراند سیتی در ایالت تگزاس وارد خاک ایالات‌متحده شده‌اند را متوقف کرده‌اند. (عکس از ای‌بی‌سی نیوز)

بر اساس گزارش این گروه حقوق‎ بشری که مأموران مرزی امریکا را به قتل و زخمی کردن مهاجران و خشونت علیه مهاجران دستگیرشده، متهم کرده است، «مرگ جمعی و ناپدید شدن، نتیجۀ اجتناب‎ناپذیر اجرای طرحی است که از بیابان به‌عنوان سلاح استفاده می‎کند».

در این گزارش ذکر شده است: «اگر مفقود شده‎ها پیدا هم بشوند، یا در بازداشتگاه‌ها به سر می‎برند، یا جسدشان در سردخانه‎ها و اسکلتشان در بیابان یافت می‎شود؛ بسیاری از بقایای اجساد هرگز شناسایی نمی‎شوند. هزاران نفر هرگز یافت نمی‎شوند. هرروز که می‎گذرد، یک پدر، خواهر، خاله، عمه، برادر، همسر و یا فرزند در تلاش برای عبور از مرز جنوب غربی، مفقود می‎شود.»

سازمان گمرک و حفاظت مرزی امریکا (سی‌بی‌پی) که نهاد مادرِ آژانس گشت مرزی محسوب شده و بخشی از وزارت امنیت داخلی ایالات‎‌متحده است، با انتشار بیانیه‌ای به دفاع از عملکرد خود پرداخته و مرگ‌ومیر مرزی را به گردن قاچاقچیان انسان انداخته است.

در بیانیۀ این سازمان آمده است: «سی‌بی‎‌پی برای جان انسان‎ها ارزش قائل است و ما با مقامات کشورهای خارجی، همکاران اجرای قانون و سازمان‎های اجتماعی برای آموزش به مهاجران بالقوه دربارۀ خطرات عبور غیرقانونی از مرز، همکاری نزدیکی داریم.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku