News   /   آمريکا

1 کشته و 9 زخمی در تیراندازی در لوئیزیانای امریکا

تصویری از محل وقوع حادثۀ تیراندازی در شهر نیواورلئانِ امریکا (7 آذر 1395- عکس از شبکه‌های اجتماعی)

تیراندازی در نیواورلئان، بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانای امریکا، 1 کشته و 9 زخمی برجای گذاشت.

پلیس نیواورلئان با اعلام این خبر که نیمه‌شب یکشنبه 7 آذر (به‌وقت محلی) رخ داد، گفت 2 نفر در ارتباط با این تیراندازی بازداشت شدند.

ادارۀ پلیس نیواورلئان در توییتر خود نوشت: «حادثۀ خیابان بوربان که ساعت 1:30 نیمه‌شب (به‌وقت محلی) رخ داد، درمجموع 10 قربانی به‌جا گذاشت. یکی از این قربانیان در اثر شدت جراحاتِ وارده درگذشت.»

پلیس افزود انگیزۀ عاملان تیراندازی از این اقدام هنوز مشخص نیست.

قربانیان این حادثه که بین 20 تا 37 سال سن داشتند، 8 مرد و 2 زن بودند. یکی از مردها در بیمارستان جان باخت. از وضعیت مجروحان خبری در دست نیست.

یکی از مقام‌ها پلیس نیواورلئان گفت 2 مرد در محل وقوع تیراندازی دستگیر شدند. وی افزود نیروهای پلیس با شنیدن صدای تیراندازی به‌سرعت خود را به محل وقوع جرم رساندند.

امریکا با تهدید دائمی خشونت‌های ناشی از سلاح روبروست.

از ابتدای مهر امسال تاکنون چند تیراندازی در واشنگتن، شیکاگو، کالیفرنیا و کارولینای جنوبی صورت گرفته که چندین کشته برجای گذاشته است.

طبق اعلام «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در امریکا»، سالانه بیش از 33 هزار نفر به ضرب گلوله در این کشور کشته می‌شوند.

هرروز به‌طور میانگین 87 نفر در امریکا بر اثر تیراندازی کشته و 183 نفر زخمی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاعاتی مربوط به تیراندازی‌های جمعی در امریکا، در سال 2015  میلادی درمجموع 327 حادثۀ تیراندازی در امریکا روی داد که در این حوادث، 475 نفر کشته و 1870 تن زخمی شدند.

به گزارش روزنامۀ نیویورک دیلی، حدود 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در امریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود.

حضور پلیس در محل وقوع حادثۀ تیراندازی در نیواورلئانِ امریکا (7 آذر 1395 - عکس از شبکه‌های اجتماعی)

 لابی اسلحه در امریکا بسیار پرنفوذ و قدرتمند است. کنگرۀ امریکا تاکنون تلاش‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، را برای سخت‌تر کردن قوانین اسلحه ناکام گذاشته است.

کارشناسان می‌گویند تا زمانی که لابی اسلحه «پول داشته باشد» و تا زمانی که نمایندگان کنگره این پول‌ها را دریافت کنند، شهروندان امریکایی از جنایت‌های ناشی از اسلحه در عذاب خواهند بود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku