مقدماتی جام جهانی 2018؛ ایران قطر را شکست داد

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد قطر را با 2 گل دیر‌هنگام شکست دهد. (عکس از ایرنا)

در آغاز دور اول مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در ورزشگاه آزادی تهران با دو گل دیرهنگام تیم قطر را از پیش روی بردارد.

تیم ایران موفق شد با گل‌های رضا قوچان‌ نژاد و علیرضا جهانبخش که در وقت‌های تلف شده به ثمر رسید‎‌، قطر را شکست دهد.

رضا قوچان‌نژاد در دقیقه94  و علیرضا جهانبخش در دقیقه 100 برای ایران گلزنی کردند.

ایران با این پیروزی در حال حاضر در جایگاه اول گروه نخست رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا قراردارد.

در دیگر رقابت‌های این گروه، کره جنوبی موفق شد در خانه با نتیجه 3 بر 2 از سد چین عبور کند و همچنین ازبکستان در تاشکند با یک گل سوریه را شکست داد.

در گروه دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018، اولین شگفتی رقم خورد و تیم ژاپن در خانه با نتیجه 2 بر 1 مغلوب تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی شد.

در دیگر رقابت‌های این گروه، استرالیا در خانه با دو گل عراق را از پیش روی برداشت و عربستان در خانه موفق شد با یک گل تایلند را شکست دهد.

روز سه شنبه هفته آینده (16 شهریور) ملی پوشان ایران باید به مصاف چین بروند؛ این دیدار از ساعت 16 به وقت تهران برگزار خواهد شد. همچنین از گروه اول کره جنوبی به مصاف سوریه می رود و ازبکستان با قطر دیدار می‌کند.

از گروه دوم نیز استرالیا با امارات، تایلند با ژاپن و عراق با عربستان رقابت می‌دهند. گفتنی است، دو تیم اول هر گروه مستقیم به جام جهانی راه می‌یابند و برنده تیم‌های سوم دو گروه باید به دیدار نماینده منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی و مرکزی) برود تا سرنوشت دیگر تیم صعود کننده به مسابقات روسیه مشخص شود.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku