News   /   ايران

استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد

تیم استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. (24 اردیبهشت 1395- عکس از فارس)

با اتمام هشت دیدار همزمان در هفتۀ پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، تیم استقلال خوزستان با کسب 57 امتیاز و با تفاضل گل قهرمان جام خلیج فارس شد.

بازی‌های همزمان روز جمعه (24 اردیبهشت) در لیگ پانزدهم ایران، تکلیف قهرمان، سهمیه‎های فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های سقوط‌ کننده به لیگ دستۀ اول را مشخص کردند.

در حالی که با برد 2 بر صفر تیم استقلال خوزستان در برابر ذوب‌آهن و پیروزی تیم پرسپولیس تهران با نتیجۀ 2 بر یک در برابر راه‌آهن، دو تیم خوزستانی و تهرانی به امتیاز 57 رسیدند، استقلال خوزستان با تفاضل گل بیشتر، قهرمان لیگ شد.

این پیروزی برای استقلال خوزستان یک قهرمانی تاریخی، استثنایی و بی‌سابقه بوده است.

امید هواداران تیم پرسپولیس تهران برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ناامید شد. (24 اردیبهشت 1395- دیدار پرسپولیس مقابل راه آهن در ورزشگاه صدهزار نفری آزادیِ تهران- عکس از ایرنا)
حاشیه های دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و راه آهن و تأسف بازیکنان پرسپولیس بابت از دست دادن جام قهرمانی (24 اردیبهشت 1395- عکس از ایسنا)

تیم‌های راه‌آهن، ملوان و استقلال اهواز نیز سه تیمی هستند که با قبول شکست به لیگ آزادگان سقوط کردند.

از سوی دیگر تساوی استقلال تهران در مقابل تیم صبا موجب شد، استقلال پس از پرسپولیس در جایگاه سوم جدول قرار گرفته و سهمیۀ آسیایی کسب کند.

با تساوی استقلال امید تیم تراکتورسازیِ تبریز برای کسب سهمیه در لیگ برتر ناامید شد.  تراکتورسازی روز جمعه 5 گل به استقلال اهواز زد و در نهایت رتبه چهارم لیگ برتر را از آن خود کرد.

این تیم برای کسب سهمیۀ بازی‌های آسیایی باید در جام حذفی قهرمان شود.

تیم فوتبال نفت تهران با کسب تساوی بدون گل مقابل سایپا رتبه پنجم لیگ برتر را کسب کرد تا امیدی به کسب سهمیه آسیایی نداشته باشد.

 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku