News   /   آمريکا

تیراندازی در دبیرستانی در امریکا 2 کشته به جا گذاشت

تیراندازی در یک دبیرستان در شهر گلندیل در ایالت آریزونا در امریکا (23 بهمن 1394- عکس از شبکه های اجتماعی)

دو دانش‌آموز دختر 15 ساله در جریان تیراندازی در یک دبیرستان در شهر گلندیل در ایالت آریزونای امریکا کشته شده‌اند.

تریسی بریدن، افسر پلیس گلندیل گفت جسد بی‌جان هر دوی این دانش‌آموزان که هدف یک گلوله قرار گرفته بودند در محوطۀ مدرسه و در نزدیکی کافه تریای دبیرستان کشف شدند.

به گفتۀ وی در کنار اجساد این دو دانش‌آموز یک اسلحه نیز کشف شده است.

هنگامی که خبرنگاران از "بریدن" دربارۀ امکان خودکشی یا قتل این دو دانش‌آموز به دست یکدیگر سوال کردند، وی گفت «نمی‌توانم هیچ چیز را تایید کنم»، اما «ما معتقدیم که متهمی در این ارتباط وجود ندارد».

پس از بروز حادثۀ تیراندازی در این دبیرستان در حدود ساعت 8 روز جمعه (به وقت محلی) پلیس ساختمان مدرسه را قفل کرده و به بازجویی از بیش از 2 هزار دانش‌آموز این دبیرستان پرداختند.

اولیای دانش آموزان دبیرستان شهر گلندیلِ امریکا در انتظار فرزندانشان پس از اتمام بازجویی پلیس (23 بهمن 1394- عکس از شبکه های اجتماعی)

هنوز گزارشی دربارۀ هویت و وضعیت این دو دانش‌آموز و یا احتمال بازداشت فردی در جریان این حادثه منتشر نشده است. 

این حادثه در حالی رخ داده است که بررسی اخیر دانشگاه نوادا و دانشکده سلامت عمومی «هاروارد تی اچ چان» نشان می دهد، در مقایسه با 22 کشور با درآمد بالا، احتمال این که یک امریکایی با سلاح کشته شود، 10 برابر بیشتر است.

طبق گزارش مراکز پیشگیری و پایش بیماری ها در امریکا، سلاح گرم دلیل مرگ بیش از 33 هزار تن به صورت سالیانه در ایالات متحده است. این میزان انواع مختلف مرگ ناشی از سلاح گرم شامل قتل، آدمکشی و خودکشی میشود.

پیشتر باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا وعده داد از تمام قدرت اجرایی در دولتش برای محدود کردن فروش سلاح از طریق مجموعه ای از اقدامات که نیازی به موافقت کنگره ندارد، استفاده میکند. 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku