نیروهای بحرینی به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کردند

معترضان بحرینی که در جریان یک تظاهرات تصویر شیخ علی سلمان، رهبر برجسته شیعه را به دست گرفته اند(13 آوریل 2015)

نیروهای بحرینی به سوی معترضان به ادامه ی بازداشت فعالان سیاسی، گاز اشک آور پرتاب کردند و با آنها  درگیر شدند.

پلیس با معترضانی که در روستا عکر واقع در 20 کیلومتری جنوب منامه  تظاهرات کرده بودند، درگیر شد.

معترضان با سردادن شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه آزادی شیخ علی سلمان، از رهبران  شیعه برجسته و دیگر زندانیان سیاسی در این کشور را خواستار شدند.

اعتراضات مشابهی نیز در روستای نویدرات و همچنین در المصلی در شرق منامه – پایتخت- برگزار شدند.

شیخ علی سلمان در 28 دسامبر 2014  دو روز پس از انتخاب مجدد به عنوان دبیر کل انجمن ملی الوفاق از سوی نیروهای آل خلیفه بازداشت شد.

معترضان بحرینی که در جریان یک تظاهرات تصاویر شیخ علی سلمان رهبر برجسته بحرینی و پرچم ملی کشورشان را در دست دارند( 13 آوریل 2015)
معترضان بحرینی در تظاهرات علیه رژیم آل خلیفه، تصاویر شیخ علی سلمان رهبر برجسته بحرینی و پرچم ملی کشورشان را در دست دارند( 13 آوریل 2015)

 

شیخ علی سلمان به تلاش برای سرنگونی رژیم آل خلیفه و همکاری با قدرت‌های خارجی متهم شده است. وی این اتهامات را قویا رد می کند.

نیروهای بحرینی در 2 آوریل نیز نبیل رجب، فعال برجسته حقوق بشر را به اتهام توهین به مقام‌های دولتی و شایعه پردازی درباره جنگ عربستان در یمن بازداشت کردند.

نبیل رجب، که به دلیل فعالیت های مسالمت آمیزش در زمینه حقوق بشر چهره شناخته شده بین المللی است، از اواسط سال 2012 تا اواسط 2014 میلادی را در زندان سپری کرد.

هزاران معترض دموکراسی‌خواه در بحرين از اواسط فوريه ۲۰۱۱ ميلادي با برپايي تظاهرات ضد دولتی در خيابان‌هاي اين کشور، اصلاحات سياسی و برقراری دموکراسی را خواستار شده‌اند.

در اعتراضات مسالمت‌آمیز بحرین بسیاری کشته و صدها نفر نیز مجروح یا دستگیر شده‌اند.

ن ام/ ح رب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku